Förlust på Kamratgården

Igår Lördag var det dags för den andra seriematchen i Div 4 Västra för vårat A-Lag. Man mötte då IFK Trollhättan som i fjol spelade i Div 3!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Martin K          Henrik N          Joakim B
                                     Tobias G
        Tobias J    Mattias A         Nils O     Martin E

Jesper Ä         Markus O

Avb: Jonas E, John O, Andres M

På en rätt så fin plan och och med rätt mycket publik så fanns det förutsättningar för en bra match. Men det verkade som att det var IFK spelarna som var mest taggade och dom öste på riktigt bra första 20 minuterna, Edet hade svårt att hänga med. Detta ledde också till att IFK fick göra 1-0 efter en mycket tilltrasslad situation nere vid Tom i målet. Men 1-0 var helt klart rättvist då Edet inte kom in i matchen till en början men efter IFK målet ryckte man upp sig lite och kom upp bättre i pressen och det såg inte lika stelt ut i spelet längre. Man lyckades också skapa någon halv chans men tyvärr inget som letade sig in bakom gamla Edet målisen Peter Carlsson. 1-0 i halvtid alltså.

Andra halvlek startade man rätt bra, men det hann inte gå speciellt lång tid innan IFK fick en hörna, som man slog mot staffområdeslinjen där en rusande IFK spelare ostört kunde skjuta in 2-0. I och med detta 2-0 mål kändes det som att luften gick ur Edet spelarna helt och IFK fick göra lite hur dom ville, man hade ingen press längre och då är IFK spelarna väldigt spel skickliga och man hade bud på nåt mer mål! Men 2-0 blev slutresultatet.

Ingen bra match utav vårat A-Lag och det såg nästan lite nervöst ut ibland. Det som är lite oroande är att man har väldigt svårt att skapa något framåt, då det blir alldeles för många raka långbollar utan adress som forwards inte kan göra något med. I och med detta får man heller inga längre anfall och det blir oerhört mycket defensivt jobb.

Ny match på Tisdag, då är det DM som gäller och man får då en riktigt tuff motståndare i FC Trollhättan! Matchen spelas på Fuxerna skolans plan.  Missa inte detta!