AHLAFORS IF – LEIF 2-0 (2-0)

1-0 (14)
2-0 (29)

Laget: Tom C – Johan L, Joakim B, Mattias A, Jonatan G – Martin E,
Thomas J, Mats J, Niklas G – Stefan B, Marcus O

Byten: Nils O in – Johan L ut (46)
Jesper Ä in – Stefan B ut (46)
Peter M in – Jonatan G ut (46)
Johan L in – Marcus O ut (63)
Mikael B in – Martin E ut (71)

Kommentar: Årets första förlust kom mot division 2-laget Ahlafors IF. Mycket folk fanns runt Sjövallens grusplan för att se denna
träningskamp som höll något av derbykaraktär. Hemmalaget var det klart bättre laget under den första halvtimman och det var också där som segern grundlades. 1-0 kom efter en snabb spelvändning sedan LEIF tappat bollen på mittplan och 2-0 föll i den 29:e minuten då en
AIF-spelare, till synes ganska enkelt, kunde nicka in en frispark från
nära håll. LEIF repade mod i den andra halvleken och skapade ett par riktigt fina lägen till reducering. Inhopparen Jesper Älvenholm frispelade Marcus Olsson redan i den första minuten, men dessvärre fick han ingen ordning på avslutet. Den bästa möjligheten kom dock en stund senare då Martin Erlandsson gick till väders på Niklas Graffs hörnspark. "Erland" tryckte till pannan, men ribban hindrade gästerna från mål den här gången. Sammantaget var det en rättvis hemmavinst i en tillställning som präglades mer av kamp än skönspel. Förhoppningsvis var detta vårens sista grusmatch för de här båda lagen. Lilla Edets IF åker nu på ett tre dagar långt träningsläger till Helsingborg.

Idag spelar laget match mot Hövad, ni kommer att kunna läsa referat ifrån den matchen redan ikväll!

Jonas A (på läger)