Första förlusten

Lunden ÖBK - Lilla Edet U 5-0 (1-0)

Laget:
                        Tom
Werme.   Sölta.    Leinonen.   Freddan
               Sebbe.  Erlandsson
     Viktor.     Aronsson.    Meddi
                     Tomas Ä.
Ers. Mattsson, Dick

Sammanfattning: Det blev en tung lördag i Gbg och inte alls vad vi sett fram i mot, de yttre omständigheterna med kanonväder och fint underlag till trots.
Vi startar bra i matchen och är heta och våra första tjugo är riktigt bra med några få undantag i sista passen. Lite bättre skärpa där och lite mer trafik in i box så hade vi kunnat sätta ett ledningsmål. Istället trycker dom in en hörna där vi förlorar höjdduellen. 1-0 till dom i paus, men vi känner ändå att vi har kontakt och förhoppningar finns efter paus. Men ack så fel vi hade, andra halvlek viker vi ner oss fullständigt och förlorar i stort sett alla dueller samtidigt som vi slutar springa, tappar humör och tar felbeslut på felbeslut. Då kan det gå så här illa och fyra bollar till ramlar in med jämna mellanrum och vi får en läxa som heter duga. Jag vill inte på något sätt ta äran från Lunden som gör det bra med finess och fysik, men vi kan mycket bättre på alla fötter och huvuden och då vårt signum är tuffhet och aggressivitet alla dar i veckan så måste vi bevisa det i fortsättningen, för sådana här bakslag kan vi klara oss utan.
Nu ser vi istället framåt mot första tävlingsmatchen för säsongen, DM mot Trollhättans BoIS på Edsborg imorgon Söndag kl.17.30.

/Daniel Lennartsson