Fortfarande obesegrade!!

LEIF U – Alingsås IF 2-0

I tryckande värme på Ekaråsen spelade U-laget sin sjätte match och fick också sin sjätte seger, serieledning med några poäng före ett koppel lag med Annelund och Gauthiod i spetsen

Vi ställde upp med ett blandat lag mot AIF denna gång, avstängning på Martin Erlandsson blev avstängd efter sista A matchen och kunde spela för U-laget, Graff var med på bänken och skulle få en halvlek.

Vi startade enligt följande: Stefan Abrahamsson – Peter Mattsson, Erik Leinonen, Fredric Corneliusson, Dick Müller – Tim Klaar, Martin Erlandsson, Sebastian Arvidsson, Mikael Bengtsson, Victor Lundin – Medi.

Avtytare var Niclas Graff, Felix Johansson och Phililp Ivarsbo.

Själv kom jag sent till matchen och i papperen stod följande, 12 min. Erlandsson nickmål.

Jag tog reda på att Sebbe slagit ett inlägg som Martin nickade in i mål via stolpen.

Sedan hände ingenting förrän i 43:e minuten då Medi drog till med ett hårt skott som gick rakt på målvakten, fint förspel av Klaar och Erlandsson.

I den 44:e minuten fick AIF in ett mål som blåstes av för offside.

Sedan var det paus och då bytte vi ut Martin mot Graff, vi bytte även ut Mike efter 55 min. och lät Philip komma in på backen, Peter M går upp på centralt mittfält och direkt när han kommer upp sätter han in en regelrätt Mattssontackling på Alingsåsare som vrider sig på marken, det blev dock frispark för Alingsås. Det är på grund av dessa stunder jag är med U-laget, jag är livsnjutare.

Det är mycket varmt och det är mycket felpass, en kombination kanske, efter 60 minuter missar Sebbe på mittplan och AIF får till ett farligt inlägg som nickas strax utanför. Men sedan tar vi över fullständigt i en kvart.

61 minuten, Graff ren och försöker chippa men målvakten räddar.

62 minuten, Erik nickar på Sebbes frispark, bollen hamnar hos Mattsson men målvakten fångar avslutningen.

63 minuten, Alingsås sticker upp och skjuter ett skruvat lågt skott som Stefan tippar till hörna lååångt nere vid stolproten.

64 minuten, Sebbe går ut och Felix kommer in.

65 minuten, Victor skjuter över efter ett Graffanfall där Tim slog passningen till Victor.

74 minuten, Medi dribblar inne i straffområdet, får en hård smäll på fotleden och blir liggande, domaren dömer hörna till Medis förvåning, hörnan blir resultatlös men vi får bära ut Medi och plåstra om honom lite.

Medan vi gör det kommer Tim igenom till höger, han lägger över till Victor som lägger in bollen i öppet mål, Sebbe slog passningen till Tim, målet var för övrigt väldigt likt det mål Zlatan gjorde på passning från Sebastian Larsson igår när Sverige spöade Finland med 5-0

Vi tyckte inte att vi spelade speciellt bra men vi vann ganska komfortabelt, spelarkritiken denna gång hoppar vi över eftersom jag inte såg mer än halva matchen.

Betyg mot Alingsås

Stefan A