Tung Förlust!!

Lilla Edets IF -  IFK Åmål 0-4 (0-2)

Varningar: Sölta

Laget:
                    Berglund
Wärme.   Sölta.     Berg.        Mike
Anton.   Jonathan Erlandsson Olsson
                        Graff.
                      Tersing

Ers. Viktor (in 45 mot Anton)
Tim (in 65 mot Olsson)
Meddi (in 72 mot Mike)
Tom, Sjöblom, Freddan

Det var en viktig match på Ekaråsen och tyvärr lyckas vi inte bjuda upp till minsta kamp mot ett formstarkt Åmål. Inledningsvis är vi med i matchen och det känns ok och vår första chans får Graff när han skjuter ett skott med högern som målvakten räddar till hörna. Efter 25 kommer deras ledningsmål och det är en omställning som straffar sig för oss. Vi är redo i boxen med både forwards och mittfältare men tvekar istället för att lyfta in den, de ställer om och 30 sekunder senare som jublar det för ett ledningsmål. Oerhört tungt och det sista vi behövde just då. För efter detta är det helt och hållet Åmåls match, vi klarar inte lyfta oss som lag och inte någonting stämmer för oss. Innan pausvilan spelar det igenom oss och sätter 2-0 och uppförsbacken är total.

I paus gör vi ett försök att börja om och samla ihop oss, vi skall kriga för i alla fall 1 poäng. Tyvärr blir den andra halvleken ingen höjning för oss, vi lyckas egentligen inte med något. Vårt passningsspel är obefintligt, det raka spelet är under all kritik och vi klarar inte av att försvara oss. De gör 3-0 direkt och stundtals så spelar de ut oss. Nu är jag hård mot oss men idag är den sämsta matchen vi spelat i år på hemmaplan och att den kommer i ett så här viktigt läge av serien känns oerhört frustrerande. Så j-vla laddade vi var inför fighten och sedan denna genomklappning när vi får underläget.

Alla inklusive undertecknad får rannsaka sig själva, fyra matcher kvar och vi får aldrig aldrig vika ner oss de sista fighterna. De är precis NU vi får inse vad vi måste göra av detta läget. Vi har 2 poäng ner till kvalplatsen och avgörandet helt i egna händer. De positiva i det är de är vi, Lilla Edets IF, som bestämmer framtiden. Varje träning och varje match handlar nu om fokus, hjärta och kamp för att fixa till detta. Vi startar på måndag och till helgen väntar ett derby mot Ahlafors, ni som kommer ihåg från i våras vet att de är perfekta ingredienser för oss till att vända trenden.

Bara kämpa på men lördagskvällen och söndagen blir tuff och man får försöka rädda sig själv genom att tänka att fotboll är inte allt! Inte enkelt men ibland nödvändigt och de kommer nya matcher, så är det ju!

/Daniel Lennartsson