Segrare i Trettondagscupen

För 2 veckor sedan kom man trea i Mellandagscupen och igår blev man segrare i Trettondagscupen. Efter en bra start i första gruppspelsmatchen mot Mellerud där man vann med 4-2 gick det lite sämre mot IFK Trollhättan som vann med 4-0, man avslutade sedan gruppspelet med seger mot Wargön.

I gruppspel 2 fick man möta Wargön igen, man gjorde ingen bra match men lyckades ändå vinna med 3-2, vilket gjorde att sista gruppspelsmatchen mot Vara var avgörande för om man skulle gå till semifinal. Det blev 1-1 i en match där Edet dominerade spelet men där Vara hade chansen att vinna med ett fåtal sekunder kvar av matchen, men man missade den "utdragna" straffen. Vilket gjorde att en poäng för Edet räckte till att bli bästa grupp tvåa.

I semifinalen mötte man FC Trollhättan som man ju slog två gånger i Mellandagscupen, det gjorde man även nu med 3-1, ett rättvist resultat.

I finalen fick man möta Vara igen, ett lag som imponerat mycket under dagen. Men denna final ägde faktiskt Edet helt och hållet, bra försvarsspel och snabba omställningar gjorde att man kunde vinna med 3-0.

Pris för bäste målvakt i turneringen gick till Tom Christiansen.

Gruppspel 1
Melleruds FC Edet FK 2 - 4